Projekt elektromobilu Solarex
Náš projekt se umístil společně s vozem EHR 10 na děleném prvním míste soutěže postav prototyp elektromobilu.
Porovnání parametrů bylo ve 3 bodech.
1- splnění tech podmnínek ( minimální rychlost 30 km/h, doba jízdy bez nabití 2 hodiny)
2- použití ekologických materiálů
3- technické inovace řešení
za každý z těchto bodů mohl projekt získat až 10 bodů. Body udělovala 10 člená komise složená ze zástupců partnerů projektu.
Vozidlo Solarex je projekt elektromobilu s pohonem 20 Kw. Jako motor jsme použili 40 KW BLDC motor z naší produkce a 20 Kw regulátor. Elektromobil umožnuje běžné řazení rychlostí což výrazně zvětšuje celkovou účinnost elektropohonu.
Cena je informativní a představuje hrubé náklady na výrobu a vývoj prototypu. Běžná cena konverze vozu na elektro verzi je v rozmezí 250 - 400 tis dle požadovaného dojezdu a vybavení vozidla.
Základní technické údaje ( budem průběžně doplnovat a upřesnovat) :-)
Parametr | Hodnota | Ruzne |
Hmotnost | 680Kg | |
Typ vozu | 2místný PickUp | úžitkové vozidlo |
Konstrukce | Carbon, Kevlar, Sklo, Plech, Překližka | Podvozek Spark |
Motor | HCS C 40KW Industry | vzduchem chlazený |
Baterie | LiFePo4 | 48V/200Ah nebo 48V/400Ah |
Dojezd | >100km accu 10Kwh | >200km accu 20Kwh |
Doba nabijení | 4-8hodin | dle výkonu nabiječe a možností sítě |
Regulátor | HBC40063 |
Solarex má takřka vše co by automobil měl mít. Všechna světla potřebná pro provoz na komunickacích ( vše řešeno pomocí Led diod s ohledem na snížení spotřeby energie). Elektrický posilovač brzdového válce... Pro informace o stavu baterie, napětí, proudu spotřeby a jiných údajů jsme vyvinuli informační systém s 4 řádkovým LCD displejem.
Celková doba přestavby je cca 600-800 hodin. Cena je orientační, jelikož jde o prototypové vozidlo. Běžá úprava maléhov vozidla velikosti Spark s baterií o dojezdu 100km vychází cenově na 250-300 tisíc korun dle další výbavy a přání zákazníka.
Testovací průjed ulicí
Zpět do dílny
Parkování
Několik fotografií ze stavby
Přední kapota je laminována na EPP/EPS jádře které jsme jako kopito vybrousili. Následně jsme zesílili namáhané části uhlíkem a kevlarem. Na tuto konstrukci přišel z obou stran kompozit sklo uhlík.
Na podvozek je v zadní části vyvařena konstrukce pro korbu.
Zadní nárazík je laminátovy a byl vytvořen přímo na podvozku. Boky zadní části stejně jako výplň dveří jsou z překližky. Toto řešení je ekologické a výrobně jednoduché.
Pohled na dřevěné díly před jejich povrchovou úpravou.
Původně měl být Solarex bez světel ale díky času který jsme získali navíc jsme nainstalovali i přední a zadní světla tak aby vozidlo prošlo běžnou technickou kontrolou. Polovina pohonných baterií je umístěna v přední a druhá v zadní části vozu. Toto řešení napomáhá správnému vyvážení podvozku.
Rozpracovaná přístojová deska. Vše je z překližky, tvarové díly jsou laminovány.
Zadní korba je zevnitř vyplněna kompozitním materiálem ( Al/plast/Al).
I v zadní části jsou světla a místo pro SPZ.
Přední kapota je vyklápěná dopředu.
Hodnocení zákazníků:
Zatím zde není žádné hodnocení.Musíte se přihlásit, abyste mohli hodnotit.
Naše výrobky
Informace
Zakázková výroba
- Výroba z EPP
- Frézování
- Vývoj
- Vývoj Elektromotorů
V případě zájmu nás kontaktujte emailem nebo telefonicky na +420 607 954 648.